Velkommen til Sjøskogen barnehage

"Et trygt sted å være, et morsomt sted å lære" Sjøskogen barnehage er en tre avdelings privat barnehage som ligger på Vinterbro i Ås kommune. Barnehagen ligger midt i et boligfelt med nærhet til skogen. Det er heller ikke så langt til sjøen.

Sjøskogen barnehage ble åpnet i 1996 og har en stabil og erfaren personalgruppe med godt arbeidsmiljø. Vi legger vekt på læring gjennom lek, vennskap, fysisk aktivitet og helse. Vi setter av mye tid til lek og har voksne med kunnskap om lek og lekens betydning for barn. Vi har egen grillplass i skogen hvor vi har lagt opp til fysiske aktiviteter. Vi har også en egen grillhytte i barnehagen. Vi bruker også biblioteket på Vinterbro.
De eldste barna er hvert år med på skiskole på Greverud som Skiforeningen arrangerer. Vi er bevisste på å ta vare på norske tradisjoner, samtidig som vi også tar vare på de kulturer som er representert i vår barnehage.

Vi er bevisste på kostholdet i barnehagen og spiser sunn mat. Vi baker brødet selv og har variert sunt pålegg. Hver torsdag har vi hjemmelaget tomat eller grønnsakssuppe og på fredager har vi et varmt måltid. Barnehagen serverer frokost (havregrøt, knekkebrød/brød og musli) , lunsjbuffet og et lett måltid med mye frukt og grønt på ettermiddagen.

Vi bruker MyKid som informasjonskanal.